perjantai 10. tammikuuta 2014

Koulujuttuja.


Mitä siellä koulussa niinku tehään?
Onks teillä paljon luettavaa?
Mitäs tenttejä teillä on jo ollu?

Vastatakseni mm. näihin kysymyksiin ajattelin jakaa sekalaisen joukon koulussa tekemiäni töitä ja harjoituksia.
En halunnut jakaa pelkästään niitä "hyviä", vaan ihan kaikenlaisia töitä - itse prosessihan opiskelussa on joka tapauksessa tärkeintä, eikö...

Osa näistä on tehty 10 minuutissa, osaan on kulutettu useampikin (loputtomalta tuntunut) tuskainen tunti. Tehtävänantoa enempää en avaa tekemiseen kulutettua aikaa.
Joitakin näistä on kehuttu maasta taivaisiin, joitakin arvosteltu oikein urakalla - jotkin ovat siltä väliltä, tavallista ja keskitasoista.
En erittele sen kummemmin.
Miksi?
Tekemiseen kulutetulla ajalla ei ole merkitystä - kuten ei opettajien tai muiden antamalla palautteellakaan.
Katso itse.
Joko tykkäät tai inhoat.





Kahden julisteen sarja aiheesta "Body&Soul".
Eläimet omaa kuvitusta, silmät revitty satunnaisista lehdistä.
Yksi Juliste- ja tallennetaide -kurssin tehtävistä.



Alkuperäiset kuvat tehty musteella.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -




Värien simultaanikontrastin hahmotusta.
Yksi Värihahmotus-kurssin viikottaisista tehtävistä.
Toteutus guasseilla.



Ironia, jonka tämän työn päätyminen seinälle "näyttelyyn" sisältää,
aukeaa valitettavasti vain muille kurssilla olleille. Sanotaanko
vaan, että väriopin kurssi ei mennyt ihan putkeen.
Mutta siinä se oli - ja kyllähän siitä simultaanikontrastin
hahmottaa. Sentään.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -






Kahden julisteen sarja aiheesta "Sota ja rauha".
Yksi Juliste- ja tallennetaide -kurssin tehtävistä.
(Käytettävä kuvitus määrätty tehtävänannossa = ei omaa käsialaa.)


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -




Neljän postikortin sarja.
Aiheina joulu, juhannus, vappu ja pääsiäinen - korteissa sai käyttää
ainoastaan juhlan ensimmäistä kirjainta, ei mitään muita elementtejä.
Kirjainta (kortista riippuen siis V, J tai P) sai käyttää haluamallaan tavalla
(valita fontin, värin/värit, määrän, jne. mutta kirjaimen piti olla tunnistettava).
Kortista piti heti ilmetä sen aihe. Aikaa neljälle kortille 1h.
Yksi Graafinen viestintä -kurssin tehtävistä.








- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Graafinen viestintä -kurssin tehtävä, jossa piti
keksiä (mielikuvituksellinen) tuote ja suunnitella:
tuotteelle nimi ja logo
tuotetta valmistavalle yritykselle nimi ja logo
tuotteelle kampanja
kampanjaan juliste ja koko sivun lehti-ilmoitus
messuosasto

Omaksi tuotteekseni kehittelin ajatuksen voimalla toimivan kalenterin.
Luottokortin kokoinen, läpinäkyvä näyttö.
Siis täh, miksei tätä ole jo? Mä tarvitsisin kipeästi. :)

Juliste, A3.
Tulipahan muutama vuosi sitten New Yorkista
räpsityille turistikuvillekin jotain järkevää käyttöä...





Kaksi lehti-ilmoitusta.






Kaksi messuosastovaihtoehtoa eri kohderyhmille.

Kuvat, tekstit, logot ja niin edelleen omasta kädestä;
et varmaankaan edes ajatellut suoraa kopioimista, ethän?



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -




Kolmen abstraktin sommitelman sarja, joiden aiheina
"Uhmakas", "Kiihkeä" ja "Vakaa". Väreinä sai käyttää
mustaa, valkoista ja harmaata, työssä piti pohtia mm. tyhjän
tilan käyttöä, mahd. liikettä ja liikkeen suuntaa.
Aikaa kolmelle sommitelmalle 4h. Toteutus guasseilla.
Yksi Visuaalinen muotoilu -kurssin tehtävä.







- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



Ensimmäisiä luonnoksia Visuaalinen muotoilu -kurssin
projektiin "Luonnon muodosta pintakuvioon".
Tästä ananasprojektista postaan luultavasti kokonaan oman
päivityksen, kunhan ensin toivun projektin aiheuttamasta
stressistä... :)


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -




 Illustratorilla piirrettyä vektorigrafiikkaa.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -




Kalligrafiaharjoituksia.
Voiko se oman nimen kirjottaminen kovin vaikeeta olla?
Voi se.
Musteena laimennettua guassia, tasapäinen terä.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Tässä jotain, mitä siellä koulussa tehdään :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti